Kwik-Fit

Kwik-Fit is in Europa marktleider in de automotive reparatie markt. Met ruim 2.500 vestigingen in Europa worden jaarlijks meer dan 12 miljoen automobilisten bediend.

Case: invullen en uitvoeren van groei strategie

Autoservicebedrijf Kwik-Fit heeft een ambitieuze groei en expansie strategie. Enerzijds wordt deze groei gerealiseerd door het openen van nieuwe vestigingspunten en anderzijds door het introduceren van nieuwe autoserviceconcepten. DOEN! is gevraagd om het senior management te assisteren om deze groei strategie te formuleren en actieplannen te ontwikkelen om het beoogde resultaat te behalen.

Resultaat: Door een actieve benadering van de markt is er een succesvolle bijdrage geleverd aan de expansie strategie en zijn er 13 nieuwe locaties voor het vestigen van een Kwik-Fit filiaal verworven. Als interim directeur New Products & Formats zijn er succesvol nieuwe autoservice-concepten geïntroduceerd waardoor Kwik-Fit nu totaal auto-onderhoud kan aanbieden aan zowel de particuliere- als de zakelijke rijder.

Comments are closed.